کارت پستال تبریک برای شرکت ها

نکاتی درباره ارسال “کارت تبریک سال نو” به مشتریان

 

نکاتی درباره ارسال “کارت تبریک سال نو” به مشتریان

در دنیای تجارت، ارسال کارت تبریک توسط شرکت ها، یک سنت دیرینه محسوب می شود. در عصر دیجیتال، که پیام های تبریک معمولا به صورت مجازی ارسال می شوند، دریافت یک کارت تبریک فیزیکی می تواند بیش از پیش هیجان انگیز و به یاد ماندنی باشد. برخلاف ایمیل های تبریک که در صندوق های پست الکترونیک انبار می شوند و هرگز دیده نمی شوند، نامه های سنتی راه موثری برای تاثیرگذاری روی مشتریان است. بر اساس گزارش پستی خدمات پستی ایالات متحده، 98 درصد از مردم آمریکا، به صورت روزانه، صندوق پستی خود را چک می کنند. طبق نظرسنجی اپسیون، 77 درصد از دریافت کننده های نامه های فیزیکی، به محض دریافت، آن را باز می کنند.
اگر برای ارسال نامه های تبریک سال نو توسط شرکت تان، برنامه ریزی کرده اید یا درحال اقدام هستید، بهتر است پیش از انجام این کار، این نکات مهم را بررسی کنید تا در زمان و هزینه های خود صرفه جویی کرده و بهترین نتیجه را بگیرید.

نکته اول:

کارت باکیفیت و خیره کننده ارسال کنید:
کیفیت چاپ و نوع کاغذ یا مقوایی که برای کارت های پستال درنظر می گیرید، به شدت بر روی توجه مشتریان تاثیرگزار است. زمانی که کارت پستال شما با کیفیت بالا و بر روی کاغذ ضخیم و چاپی شفاف به دست مشتری برسد، نشان دهنده ارزش و اعتباری ست که برای آنها قائل شده اید. کارت پستال های ضعیف و نازک، نشانه بی توجهی و عدم ارزش دهی به مشتری توسط شرکت شماست. کارت پستال های بی کیفیت، زمان زیادی در دست افراد نمی ماند و معمولا به سرعت دور انداخته می شود.

نکته دوم:

با لحن مناسبی به مشتریان تبریک بگویید:
کارت های تبریک مناسبتی، فرصتی برای شرکت شما فراهم می آورد که با لحنی دوستانه تر با مشتریان ارتباط برقرار کنید. با اینحال کارت و پیام شما، نمایانگر پرستیژ و شخصیت برند شماست. اگر حوزه کاری شرکت شما صنعتی ست، بهتر است با استفاده از تصاویر سنتی و پیام های رسمی معمولی به مشتریان تبریک بگویید. اما درصورتیکه یک کسب و کار کوچک خانوادگی را اداره می کنید، کارت پستال شخصی و بامزه برای مشتریان جالبتر است. در این صورت شما می توانید تصاویری از سفره هفت سین، کادوها، محصولات جذاب مناسبتی خود و تصاویر سرگرم کننده ای ازین قبیل را استفاده کنید.

نکته سوم:

بهترین و محبوب ترین مناسبت ها را برای ارسال کارت تبریک انتخاب کنید:
مناسبت ها بهانه خوبی برای ارسال یک پیام به افراد است، اما مراقب باشید با پیام خود، برخی از مشتریان تان را از دست ندهید. برخی از مشتریان، علاقه زیادی به مناسبت های مذهبی دارند و تعدادی دیگر این مناسبت ها را جشن نمی گیرند. به طور معمول، تعطیلات و مناسبت های ملی، برای مردم جذابیت بیشتری نسبت به مناسبت های مذهبی، سیاسی دارد. به هرحال باید مراقب حساسیت مشتریان خود باشید و کارت های خود را در روزهایی ارسال کنید که کمترین حساسیت و بیشترین علاقمندان را داشته باشد.

نکته چهارم:

در کارت پستال، قصد فروش محصولاتتان را نداشته باشید:
در ارسال کارت تبریک، لزومی ندارد شرکت خود را پرزنت و محصولاتتان را برای فروش عرضه کنید. این کار وجهه خوبی به شرکت شما نمی دهد. این کارت ها، صرفا جهت قدردانی از مشتریان بابت حمایت از کسب و کار شماست و لزومی ندارد چیز دیگری در آن اضافه شود. درصورتیکه می خواهید آنها را به ادامه ارتباط با خود ترغیب کنید، می توانید در برگه های دیگر، تخفیف های سال جدید یا مناسبتی را برایشان ارسال کنید و آن را به عنوان هدیه ارائه دهید.

نکته پنجم:

زمان مناسبی برای آماده سازی و ارسال درنظر بگیرید:
انتخاب متن مناسب، تهیه تصویر، انتخاب پاکت و مراحل چاپ و ارسال، پروسه ایست که باید حداقل یکماه قبل از مناسبت شروع شود تا به نتیجه مناسبی برسد. علاوه بر این، در ارسال نامه ها دقت داشته باشید که این کار را چندین روز قبل انجام دهید تا به شلوغی تعطیلات برنخورید. به طور مثال، اغلب کارمندان، روزهای پایانی اسفند مرخصی می گیرند و در تعطیلات به سفر یا مهمانی مشغول هستند. پس بهترین زمان برای ارسال کارت تبریک سال نو، هفته آخر سال است.

نکته ششم:

کارت را شخصی سازی کنید:
شخصی سازی کارت های تبریک، به مشتریان این احساس را می دهد که برای آنها زمان گذاشته اید. با یادآوری تجربیات مشترکی که با آنها داشته اید، تصاویر خاطره انگیز از پروژه های مشترکتان، و بردن نام آنها در پیام، آن را جذاب تر کنید. این کار تا حدود زیادی باعث می شود مشتریان زمان بیشتری کارت تبریک را نگه دارند و برند شما در ذهن شان خلاق تر به نظر برسد.

نکته هفتم:

پیام تبریک را بصورت دستی و با امضای شخصی خودتان تهیه کنید:
طبق گفته Salesforce هشتاد و دو درصد از شرکت های تجاری می گویند که ارسال پیام های شخصی برای مشتریان، بر وفاداری آنها تاثیر گذاشته است. اگر شما برای مشتریان وقت بگذارید و پیام را به صورت دستی برای آنها بنویسید، احساس توجه و ارزشمندی بیشتری به آنها می دهید. اگر فرصت کافی برای این کار ندارید، می توانید به یک امضای دستی در پایان پیام تایپی تبریک، بسنده کنید.

نکته هشتم :

از جملات ساده و تکراری برحذر باشید:
استفاده از پیام های تکراری، جملات، شعرها و متن هایی که مشتریان از همه شرکت ها و افراد دائما دریافت می کنند، صرفا اتلاف زمان و هزینه است. برای اینکه مشتریان را تحت تاثیر قرار دهید، لازم است متن تبریک شما جدید و جذاب باشد و احساس خوبی در افراد ایجاد کند.

نکته نهم :

از مهر یا تمبر جذاب استفاده کنید و آن را توسط شرکت پستی معتبر ارسال کنید:
استفاده از تمبرهای رنگارنگ و مناسبتی، حس نوستالژیکی به افراد می دهد. شما حتی می توانید از مهرهای شمعی یا ساده برای جذابیت بیشتر نامه هایتان استفاده کنید. پس از اینکه نامه تبریک سال نو را برای مشتریان آماده کردید، بهترین شرکت پست را برای ارسال آن ها پیدا کنید. یک شرکت پستی معتبر مانند دکاپست، بسته ی شما را سالم و به موقع به مشتریان می رساند و اعتبار شرکت شما را خدشه دار نمی کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

به بالا بروید