بهترین روش پرداخت هزینه های پستی

بزرگترین شرکت های پستی دنیا، معمولا روش های مختلفی برای پرداخت کرایه پستی توسط مشتریان خود دارند. پس کرایه، پیش کرایه و پرداخت درب منزل روش هایی ست که هرکدام تفاوت ها و مزایایی برای فروشندگان، خریداران و درنهایت مشتریان دارد. برای اینکه هرکدام ازین شیوه های پرداخت کرایه پست را بشناسید، با ما همراه شوید. همچنین برای محاسبه هزینه پست محصولتان می توانید وارد این لینک شوید و پس از اطلاع از کرایه، تصمیم نهایی را برای ارسال کالای خود اتخاذ کنید.

پس کرایه چیست؟
اصطلاح پس کرایه، در تمام شیوه های باربری مورد استفاده قرار می گیرد. این اصطلاح به این معناست که مشتری، پس از دریافت بسته ی پستی خود، مبلغ کرایه را به مامور پستی پرداخت کند. بسیاری از فروشگاه های اینترنتی، در سایت های فروشگاهی خود، این امکان را هم برای مشتریان فعال می کنند. در این صورت، مشتری تنها هزینه ی کالا را برای فروشگاه واریز می کند و مبلغ کرایه ی پستی و بیمه ی آن و کلیه هزینه های مربوط به پست را پس از دریافت بسته پستی خود، می پردازد.

پرداخت درب منزل چه تفاوتی با پس کرایه دارد؟
یکی دیگر از شیوه های پرداخت پستی، پرداخت درب منزل است. تفاوت این شیوه با پس کرایه این است که در این شیوه، مشتری پرداخت هزینه ی کالا را هم به زمان دریافت آن موکول می کند. در این صورت، خریدار در سایت یا بصورت تلفنی، سفارش خود را به فروشنده اطلاع می دهد و تمام مبلغ سفارش و هزینه پستی را بعد از دریافت بسته خود، به مامور پست پرداخت می کند.
این شیوه از این جهت اهمیت دارد که مشتری اعتماد بیشتری به فروشگاه می کند و درصورتیکه محصول مطابق انتظارش نبود، می تواند از قبول آن و پرداخت هرگونه هزینه ای سر باز زند.
در این صورت پرداخت کرایه پستی و هزینه برگشت بسته پستی، به عهده ی فروشگاه خواهد بود.

پیش کرایه پستی چیست؟
یکی از رایج ترین شیوه های پرداخت مبلغ پست، پیش کرایه است. در این شیوه، مشتری پیش از دریافت بسته اش، هزینه کالا، مبلغ کرایه پست، بیمه مرسوله پستی و کلیه هزینه های مربوط به آن را پرداخت کرده است. خوب است بدانید در این روش هم، مشتری می تواند درصورت مخدوش بودن بسته پستی یا مرسوله اش، تقاضای جبران خسارت کند. درصورتی که بسته ی پستی مخدوش شده باشد و به مرسوله آسیب وارد شده باشد، بیمه ی مرسولات پستی موظف به جبران آن است. اما زمانی که بسته کاملا سالم باشد و صرفا کالا دچار مشکل شده باشد، فروشنده مسئول جبران خسارت می باشد.


تخمین مبلغ کرایه پستی
اطلاع از هزینه پستی، دیگر منوط به مراجعه به دفاتر پستی نیست. شما می توانید با مراجعه به سایت price.dekapost.ir با استفاده از سرویس محاسبه گر نرخ خدمات دکا پست، از هزینه بسته تان مطلع شوید. بسیاری از بزرگترین شرکت های پستی دنیا هم، این خدمات آنلاین پستی را ارائه می دهند. در این سرویس، مشتریان با دادن اطلاعاتی درباره مرسوله خود، مانند وزن تقریبی، ابعاد، نوع سرویس انتخابی یا خدمات ویژه پستی مورد نیاز، می توانند به راحتی از مبلغ کرایه پستی اطلاع پیدا کرده و سپس اقدام به سفارش آنلاین یا حضوری نمایند.

به بالا بروید