امروزه خدمات پستی، نقش بسیار موثری در اقتصاد جهان دارد. خدمات پستی برای آنلاین شاپ ها، فروشگاه های بزرگ، شرکت ها و حتی افراد، این امکان را فراهم می کند که هرنوع کالایی را بدون محدودیت به سراسر جهان عرضه کنند. شاید بتوان گفت شرکت های پستی، به کمک فضای مجازی، بستری نو برای تجارت و رونق اقتصادی کشورها فراهم کرده اند. بستری که در آن رقابت همه جانبه ی تولید کننده ها برای تولید کالای باکیفیت و ارزان، مشتری را به خرید بیشتر ترغیب کرده است.
روزانه افراد و فروشگاه های زیادی به این بستر عظیم وارد می شوند و با کمک خدمات پستی، محصولاتشان را به جهان عرضه می کنند. کم نیستند فروشگاه هایی که تا پیش از این، به مشتریان حضوری قانع بودند اما اکنون به گسترش بازار خود به کمک وب سایت و درگاه های پرداختی آنلاین و پست محصولاتشان می اندیشند.
اگر شما هم صاحب شرکت، فروشگاه یا آنلاین شاپ هستید یا قصد دارید کسب و کار جدیدی را به کمک خدمات پستی متنوع ایجاد کنید، این مقاله به شما کمک خواهد کرد. در این مقاله قصد داریم معیارهای لازم جهت انتخاب یک شرکت پستی و چگونگی عقد قرارداد آنلاین شاپ ها با پست را برای شما به تفصیل شرح دهیم.

تاثیر خدمات شرکت پست بر مشتریان
با رونق خرید و فروش های اینترنتی، بسیاری از فروشنده ها، دیگر مانند سابق، مشتریان خود را بصورت حضوری نمی بینند. شاید بتوان گفت، تنها تصویری که مشتریان از فروشگاه های اینترنتی دارند، تصویر متصدی پست با بسته ای در دست است. این لحظه تا حدود زیادی می تواند روی رفتار مشتریان در آینده و خرید مجدد از آن فروشگاه موثر باشد. رفتار متصدی پست و سلامت بسته ای که به مشتری تحویل می دهد، حکم برخورد فروشنده در فروشگاه با مشتریان را دارد.
بسیاری از شرکت های پستی، بسته ها را به موقع ارسال نمی کنند، از بسته ها مراقبت لازم را به عمل نمی آورند و نتیجتا رفتار خوشایندی با مشتریان ندارند. این شرکت ها اعتبار فروشگاه ها را خدشه دار می کنند و مشتریان دیگر رغبتی به خرید اینترنتی یا حداقل خرید از آن فروشگاه را نخواهند داشت.
ازین رو شناخت شرکت پستی، اعتبار آن و انواع خدماتی که ارائه می کند، اولین گام برای پیوستن به فروش آنلاین به مشتریان است.

ارسال به موقع بسته ها توسط شرکت پستی
گاهی تاخیر در ارسال بسته های پستی، موجب از بین رفتن نیاز در مشتری می شود. بسیاری از افراد برای زمانی که محصولات به دستشان برسد، برنامه ریزی می کنند. ازین رو ارسال به موقع بسته توسط شرکت پستی، اولین معیار انتخاب آن شرکت است.
شرکت های پستی معمولا خدمات متنوعی برای ارسال کالاها دارند. به طور مثال، شرکت دکا پست که یمی از پیشگامان پست بین المللی در ایران محسوب می شود، به سه شیوه ی دکاجت، دکا پیشرو و دکا رهرو، خدمات پستی خود را به مشتریان ارائه می دهد. تفاوت این شیوه ها در مدت زمان ارسال کالاست. برخی از این شیوه ها ممکن است شامل ارسال بسته در محدوده ی درون شهری باشد و برخی دیگر در محدوده ی بین شهری. برای اینکه اعتبار هریک را بسنجید و تعهد شرکت های پستی را بررسی کنید، کافی ست سری به وب سایت رسمی آن بزنید و بازخورد مشتریانش را بخوانید.
امکان پایش بسته های پستی در وب سایت، یکی دیگر از خدماتی ست که برخی از شرکت ها مانند دکا پست برای مشتریان فراهم می آورند. خریدار و فروشنده می توانند در تمام مدت ارسال بسته، وضعیت آن را روی سامانه ی پیگیری مرسولات پستی شرکت، مشاهده کنند.

آسیب دیدگی بسته های پستی
یکی از بدترین اتفاق ها برای هر فروشگاهی، این است که محصولات آسیب دیده به دست مشتری برساند. زمانی که شما کالایی را به شرکت پستی می سپارید، منطقا توقع دارید آن را به سلامت به دست خریدار برساند. برای اطمینان از امنیت ارسال بسته های پستی تان، شرکت پستی باید انواع بسته های مناسب را به شما ارائه دهد و علاوه بر این، به شما اطمینان دهد که بسته ها مشمول بیمه ی مرسولات پستی می شوند.

ارسال بسته پستی با قیمت مناسب
درحالیکه ممکن است محصولات شما قیمت بسیار منصفانه ای داشته باشد، بسیاری از مشتریان تان، بخاطر هزینه ی بالای پست محصولات، از خرید آن منصرف می شوند.
زمانیکه شما با یک شرکت پستی معتبر، قرارداد خدمات ارسال کالا منعقد کرده باشید، این شرکت ها برای شما آفرهایی درنظر می گیرند که برای مشتریان بسیار رغبت آور است.
در این صورت نه تنها شما خارج از تعرفه ی خدمات پستی کشور، هزینه ی اضافی به شرکت پست پرداخت نمی کنید، بلکه از تخفیف های خوبی برای ارسال محصولاتتان بهرمند می شوید.

اتصال شرکت پستی به سایت فروشگاهی شما
پس از عقد قرارداد با پست، سامانه ی فروشگاهی شما، به شرکت پست متصل خواهد شد. در اینصورت، زمانی که مشتری از شما خرید می کند، می تواند ارسال از طریق شرکت پستی را انتخاب کرده و هزینه ی آن را روی سایت بصورت اعتباری پرداخت کند.
شرکت پستی، پس از تایید خرید مرسوله توسط شما، وضعیت مرسوله را درحالت ارسال قرار داده و برای دریافت بسته به انبار فروشگاه شما مراجعه می کند. این اتفاق می تواند در زمان شما صرفه جویی کند و شما به جای درگیر شدن با مراحل ارسال محصولتان، می توانید تمرکز بیشتری روی فروش داشته باشید.

حداکثر وزن و حجم بسته های پستی
یکی دیگر از معیارهای مهم برای انتخاب شرکت پستی، توانایی ارائه ی خدمات در ابعاد وسیع تر است. شرکت هایی که مانند دکا پست، توانایی ارسال هرنوع کالایی را بدون محدودیت حجم و وزن و ابعاد داشته باشند، بسیار اندک اند. همکاری با شرکت های پستی پرقدرت، به شما این امکان را می دهد که تمامی محصولاتتان را بدون نگرانی از سنگینی یا بزرگی آن، به مشتریان خود در هرکجا که باشند، عرضه کنید.

نتیجتا باید گفت شاید برای پست محصولات آنلاین شاپ ها، شرکت های بسیار زیادی وجود داشته باشند، اما بررسی اعتبار، کیفیت، تنوع و نامحدود بودن خدمات پستی شرکت ها، بیش از هرچیز ضروری می باشد. همکاری با پست، می تواند کسب و کار شما را به شدت رونق دهد و تمام کشور را برای شما به بازار فعالی بدل سازد. پس هم اکنون با مشاهده ی شرایط همکاری با دکا پست، و مقایسه ی خدمات این شرکت، در جهت رونق کسب و کار خود اقدام کنید.

به بالا بروید